Learning

Jag har fått lite råd angående trixandet med panoreringsbilden..
Bra kritik som jag tog åt mig av; Så nu ska vi se då, om jag har utvecklats? :D
(Alltså för er som inte förstår det så är det inte meningen att bilden ska se verklig ut (den är för tråkig för det..) )

Mitt första försök (Förhöjd mättnad med hjälp av 'Windows Live Fotogalleri')

                            Orginalet ->














Mitt nya försök (nedan)
(jag höjde vibrance flera gånger om och lade ett "värmande" filter utanpå. I 'Photoshop CS4' ist...)
Bättre? (den här gör iaf inte ont att titta på... jag kan hålla med om att alt.1. "sticker" i ögonen!)


Kommentarer
Postat av: Olof Berglund

Det där blev mycket bättre! Dock så har du ett stick i lila över ryggen. Fotar du i jpeg nu? Det gör det ganska mycket svårare att göra förändringar i efterhand. Framförallt vad gäller färger. Läs lite om RAW (eller NEF = nikons råformat) är mitt tips!



Du verkar göra snabba framsteg med din kamera! En sida som jag tycker är kalasbra är fotosidan.se. Där kan du lägga upp bilder och få tips från andra fotografer!

2010-05-16 @ 21:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0